Site logo

Rugpijn oefeningen

Hoe ik van mijn rugpijn afkwam door oefeningen

Voeding en rust


Naast het drinken van genoeg water, vruchtensap, kruidenthee en/of isotone sportdranken is voeding belangrijk. Immers door de juiste voeding hebt u genoeg energie om de hele dag te presteren met uw rug. Over de juiste voeding is genoeg te vinden op internet, daarom houd ik het hierbij. Het belangrijkste is dat u begrijpt dat goede voeding genoeg energie geeft.

Voldoende rusten.


Overbelasting ontstaat natuurlijk ook door dat u te weinig rust. 8 uur slaap per dag is voor mensen met rugpijn een absoluut minimum. De rugspieren moeten kunnen ontspannen en de tussenwervelschijven moeten de gelegenheid krijgen zich te herstellen. Vooral wanneer u begint met rugpijn oefeningen, moet u na de oefeningen uw rug rust geven, daarom is het verstandig deze oefeningen voor het slapen gaan te doen. Wanneer u de oefeningen ook ’s middags doet, kunt u daarna nog even een kwartier tot half uur rust nemen.

Vitamine B complex


Vitamine B speelt een belangrijke rol in het omzetten van voeding in energie. Door stress, verkeerde voeding of te weinig rust kan er te weinig vitamine B in het lichaam worden opgenomen, hierdoor hebt u dan weer te weinig energie om bijvoorbeeld een actieve zithouding aan te nemen met als gevolg dat uw weer last kunt krijgen van uw rugpijn. Meer informatie over vitamine B complex vindt u op de website www.vitaminebcomplex.nl.